alla schlagers dag!

Jag har inte alls brytt mig om att det är den stora hjärtedagen idag.
Nej, jag har faktiskt kommit med idén om en ny helgdag i almanackan.

Det hela började på Coop....
Jag, mamma och Beatrice fastnar vid filmstället "2 för 99:-".
Beatrice hittar genast igen Ace Ventura (som är en återkommande favorit i familjen).
Jag och mamma söker då febrilt efter en annan film så att vi
ska kunna tjäna de där extra kronorna.
Plötsligt utbrister mamma "Den här!!" och håller upp "Melodifestivalen 50 år".
Det var som att hitta en guldklimp bland smågrus.

Hela kvällen har vi ägnat åt något som vi alla hjärtar, nämligen Melodifestival & schlager!
Schlager-freaks som jag och mamma är (Beatrice är på god väg),
så kunde vi inte göra annat än att bara sitta och njuta till de trallvänliga melodierna.
Man minns, man sjunger och man stampar i takt.

Mina favoriters favorit, är ingen annan än Björn Skifs.
Och allra helst hör jag honom sjunga Michelangelo...

Så snälla Kungen, låt Sverige få en speciell dag tillägnad till schlager!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0