i can't take a chance on a guy like you

Igår tillbringade jag kvällen i sällskap av Let's Dance, An Inconvenient Truth och Sara.
Det kändes inte helt rätt att se en film om miljöförstörelse på en fredagkväll.

Självklart påverkar filmen ens sätt att tänka.
Men vissa delar i filmen vill jag bara klippa bort, d.v.s. de delar där han vill få en att
tycka synd om honom. Stackars Al Gore vars syster dog i lungcancer.
Får jag fråga, vad har det med miljön att göra?
Det är aldrig kul när någon drabbas av cancer.
Men jag tycker inte att det passar in i filmens sammanhang.
Han vill bara få oss att känna sympati med honom.
Jag kan dock inte ljuga om att han är en jävel på att tala.

Nu är det dags att packa väskan, och förhoppningsvis få med sig rena kläder.
Jag glömde i princip allt till dagens match. Illa, väldigt illa.
Två matcher imorgon, och jag hoppas självklart på vinst!

Parentes.
Idag spelade vi vår match för Gabbi och hennes brutna näsa.
Jag hoppas att du kände lite kämparglöd, trots vårt inte alltför högprocentiga skytte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0