musikens betydelse

Igår när jag var på gymmet så slog en tanke mig.
En tanke som har dykt upp förut en del gånger också.

Jag står på crosstrainern. VH1 spelar musik under temat "So 80's".
Inte en bra låt spelas under de första 20 minuterna!
Detta leder till att jag hela tiden tittar ner på maskinens klocka
som tickar och jag tänker;  "Åh, är det inte slut snart?".
Plötsligt så hör jag ett välbekant intro klinga i mina öron.
Ja men, är det inte Living on a prayer?
Plötsligt går träningen mycket lättare och jag ökar t.o.m. mitt tempo!

Summan av kardemumman, jag kan inte träna kondition till toner av jazz
och annan tråkig 80-tals soul vars låtar har precis samma takt och melodi.
Träningen blir helt enkelt lättare med bra musik!

Kommentarer
Postat av: Mmmmm

håller helt och hållet med!

2009-03-25 @ 21:51:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0